Gua Blog News

MotoClixx Banner 1 DonkeyMails.com: No Minimum Payout

Monday, December 24, 2012

Huawei Ascend Mate, Phablet Berskrin 6.1 Inci

Imej: Weibo, Engadget

Nampaknya CEO Huawei, Richard Yu tidak boleh bersabar lagi untuk Consumer Electronic Show (CES) 2013. Beliau telah mendedahkan telefon pintar/tablet (phablet) terbaru dari syarikat itu, iaitu Huawei Ascend Mate, phablet berskrin 6.1 inci di sebuah kedai Huawei di Guangzhou, China. Ternyata saiz itu lebih besar berbanding dengan saiz skrin Samsung Galaxy Note II.

Imej: Weibo, Engadget

Selain itu, Huawei Ascend Mate, phablet berskrin 6.1 inci ini juga boleh bermegah dengan paparan skrin Full HD 1080p dengan 361 pixel per inch yang jauh lebih hebat berbanding Retina Display pada iPhone mahupun iPad. Walaupun spesifikasi penuh belum didedahkan lagi, phablet ini dijangka hadir dengan pemacu empat teras HiSilicon K3V3 berkelajuan 1.8 GHz, RAM sebesar 2 GB dan dikuasakan oleh Android 4.1 Jelly Bean. Phablet ini turut hadir dengan bateri yang besar iaitu bateri 4000 mAh.

Imej: Weibo, Engadget

Walaupun saiz telefon ini besar, dijangka harga telefon pintar ini tidaklah begitu mahal dibandingkan dengan telefon-telefon pintar dari Samsung atau Apple. Dijangka, Huawei Ascend Mate berharga $481. Leibh info akan didapati semasa CES 2013 yang akan berlangsung dalam dua minggu lagi.

No comments:

Post a Comment