Gua Blog News

MotoClixx Banner 1 DonkeyMails.com: No Minimum Payout

Friday, December 14, 2012

Lumia 920 dan Lumia 820 Dikuasakan Windows Phone 8 Taruhan Nokia


Baru-baru ini, Nokia telah melancarkan model telefon terbaru yang dikuasakan oleh Windows Phone 8 iaitu Lumia 920 dan Lumia 820 untuk pasaran Malaysia. Walaupun nama Nokia semakin merudum semenjak kehadiran iPhone dan telefon-telefon Android, Nokia semakin galak dan berani memperkenalkan telefon pintar yang lain dari yang lain. Lumia 920 dan Lumia 820 adalah telefon upgrade dari model-model terdahulu seperti Lumia 800 dan Lumia 900 yang hadir dengan sistem operasi (OS) Windows Phone 7.5 Mango yang hanya boleh dinaiktaraf kepada Windows Phone 7.8. Kedua-dua telefon pintar ini hadir tengan antaramuka pengguna Live Tiles yang sangat menarik yang boleh diubah mengikut kreativiti anda.


Nokia Lumia 920


Lumia 920 ini dipacu oleh pemacu dua teras Snapdragon S4 berkelajuan 1.5 Ghz. Telefon pintar yang kukuh binaanya yang diperbuat dari polycarbonate ini disertakan dengan lensa kamera dari Carl Zeiss dengan teknologi Pureview yang boleh menangkap gambar sehingga 8.7 megapixel, tidaklah sehebat sepupunya iaitu Nokia Pureview 808 yang mampu mengambil gambar mencecah 41 megapixel, tetapi boleh mengambil gambar yang cantik walaupun dalam keadaan gelap. Telefon ini juga mampu memberikan kepuasan ketika pengambilan gambar dan video dalam apa jua keadaan dengan adanya teknologi Optical Image Stabilization (OIS). Walau bagaimanapun, Lumia 920 tetap tidak menghampakan dengan kehadiran skrin PureMotion Display HD+ yang terang dan jelas, tidak kisahlah sekiranya anda menggunakan telefon ini dibawah cahaya yang terang. Smartphone ini juga hanya menyokong memori dalaman sebesar 32 GB tanpa sokongan memori tambahan.


Penggunaan bateri telefon pintar ini juga antara yang terbaik, dengan ketahanan bateri ketika sambungan panggilan 3G tanpa henti sehingga 10.8 jam. Sayangnya telefon ini juga menyediakan sambungan LTE (4G) serta menyokong teknologi Near Field Communication (NFC) untuk memudahkan anda menyambungkan telefon itu dengan speaker luar mahupun untuk tujuan pembelian pada masa akan datang. Yang paling menarik, Nokia Lumia 920 dan Lumia 820 adalah telefon pintar yang pertama menyokong teknologi pengecas tanpa wayar (wireless charging). Lumia 920 juga dilengkapkan dengan software Microsoft Office dan Outlook untuk memudahkan anda melakukan kerja ketika dalam perjalanan di dalam kereta, bas, monorel atau LRT.





Berbanding dengan kebanyakan smartphone masa kini, rekaan badan Lumia 920 boleh dikatakan agak besar dan berat, tetapi, itu tidak sepatutnya membantutkan niat anda untuk mendapatkan telefon pintar yang hebat ini. Lumia 920 didatangkan dalam pelbagai warna; hitam, kelabu, merah dan kuning.

Harga runcit yang disyorkan untuk Lumia 920 ialah RM 1999. Smartphone ini juga boleh didapati melalui syarikat telco Digi bermula dari RM 1099.





Nokia Lumia 820


Tidak kurang seperti abangnya, Lumia 920, Lumia 820 turut memperkenalkan ciri-ciri menarik untuk anda. Lumia 820 menyokong beberapa fungsi sama seperti Lumia 920 iaitu fungsi pengecasan tanpa wayar, Microsoft Office dan Outlook, dikuasakan oleh Windows Phone 8, dan pemproses Snapdragon S4 berkelajuan 1.5 Ghz. Tetapi terdapat beberapa perbezaan yang menjadikan Lumia 820 berbeza berbanding abangnya. Lumia 820 didatangkan dengan kerangka yang boleh diganti. Kerangka asal boleh didapati dalam tujuh warna berbeza iaitu ungu, cyan, kelabu, hitam, putih, kuning dan merah. Saiz skrin pada Lumia 820 lebih kecil iaitu sebesar 4.3 inci dan berbabding dengan Lumia 920 yang hanya menyokong memori dalaman, Lumia 820 boleh menyokong memori luaran tambahan microSD sehingga 32 GB. Paparan skrin telefon ini pula merupakan paparan AMOLED dengan teknologi ClearBack.Kameranya pula hanya berbeza sedikit dari Lumia 920, iaitu sokongan pengambilan gambar sehingga 8.0 megapixel.


Selain itu, telefon ini juga dimuatkan dengan aplikasi seperti Nokia City Lens dan teknologi Smart Shoot pada kameranya. Nokia City Lens merupakan sebuah teknologi yang membolehkan anda mendapatkan informasi tentang sesuatu tempat hanya dengan menghalakan lensa kamera anda ke satu tempat yang anda pilih. Teknologi ini akan memproses imej augmented reality itu dan akan memberitahu anda restauran, panggung wayang, kedai-kedai runcit dan banyak lagi. Teknologi Smart Shoot pula membolehkan anda mengambil gambar secara bersiri dan kemudian menggabungkan gabar-gambar tersebut menjadi satu gambar supaya anda dan rakan-rakan anda nampak bergaya dalam setiap foto.

Harga runcit yang disyorkan untuk Nokia Lumia 820 ialah RM 1599. Smartphone ini juga boleh didapati melalui syarikat telco Digi bermula dari RM 699.

1 comment:

  1. Best Earning website Join To Earn Money

    https://secure.payza.com/?muF1IOGfDz6i4AoHRoHwTQ%3d%3d
    http://www.prodailyshare.com/index.php?ref=295
    http://www.profitclicking.com/?r=naveed111
    http://www.clixsense.com/?3353122
    http://www.neobux.com/?r=naveed605
    http://www.sambux.com/?r=naveed111
    http://www.mdlbux.com/?ref=naveed111
    http://www.probux.com/?r=naveed111
    http://www.bigfuturebux.com/?ref=naveed111
    http://www.vilvin.net/?ref=naveed111
    http://buxp.org/?r=naveed111
    http://www.clickadoo.net/?r=naveed111
    http://www.termbux.com/?ref=naveed111
    http://www.keobux.com/?ref=naveed111
    http://www.genprobux.com/?ref=naveed111
    http://www.legitbux-2013.com/?ref=naveed111
    http://bestptcearningside.blogspot.com

    ReplyDelete