Gua Blog News

MotoClixx Banner 1 DonkeyMails.com: No Minimum Payout

Tuesday, December 18, 2012

Samsung Galaxy Grand, Tidak Segah Nama?


imej: Gizmodo

Syarikat gergasi Korea baru sahaja memperkenalkan model telefon pintar terbaru dari barisan model Galaxy iaitu Samsung Galaxy Grand. Tetapi, spesifikasi-spesifikasi yang ditawarkan pada telefon pintar ini ternyata tidak se'Grand' seperti namanya.

Smartphone terbaru Samsung ini dikuasakan oleh sistem operasi (OS) Android 4.1.2 Jelly Bean dan dipacu oleh hanya pemacu dua teras berkelajuan 1.2 GHz berbanding pemacu empat keras pada Samsung Galaxy SIII dan Samsung Galaxy Note II. Walaupun paparan skrin telefon ini lebih besar berbanding SIII, iaitu sebesar 5.0 inci, tetapi ia hanya didatangkan dengan skrin WVGA beresolusi 800 x 480 yang pastinya menghampakan pengguna dari segi ketajaman paparan.

imej: Cnet

Dari segi sambungan, Samsung Galaxy Grand menyokong sambungan 3G tetapi tidak menyokong sambungan LTE (4G). Smartphone ini juga menyokong sambungan-sambungan asas seperti Wi-Fi b/g/n, Bluetooth dan DLNA. Telefon pintar ini akan dikeluarkan dalam dua versi iaitu versi kad SIM tunggal (model I9080), dan versi dua kad SIM (model I9082) untuk kemudahan pengguna yang mahukan nombor bisnes dan nombor peribadi dalam peranti yang sama. Peranti ini disediakan dengan memori dalaman sebesar 8 GB dan juga menyokong memori tambahan.

Berdasarkan spesifikasi yang tlah diberikan, Samsung Galaxy Grand tidaklah segah namanya. Kemungkinan Samsung akan melancarkan telefon ini secara rasmi dalam acara CES 2013 pada Januari akan datang.


No comments:

Post a Comment